پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

تاثیر رنگ ها بر میکرو اقلیم شهری(بخش اول)

امروز به بررسی  دلایل شهر ها" target="_blank">افزایش گرما در شهر ها و راه های مقابله با آن می پردازیم....

امروزه در جراید و خبر ها، بسیار از گرمای هوا  بدلایل مختلفی چون گرمای فصلی، افزایش جهانی دمای هوا و اقلیم" target="_blank">تغییر اقلیم و ...میخوانیم ومی شنویم 

در فصل تابستان گرمای  زیاد، یکی از معضلات پیرامونی ما است و انسان ها به وسیله دستگاه های سرما ساز و دستگاه های انتقال دهنده  هوا، چون کولر و پنکه به مقابله با آن می پردازند.

دلایلی که می تواند در شهر ها موجب افزایش دما شود به اختصار می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1-صنایع و کارخانه جات در محیط پیرامونی ما

2-اتوموبیل ها 


3-رنگ ها

4-دستگاه های خنک کننده

5- و .....

موارد گرم کننده محیط پیرامون ما بسیار بیش از این موارد است، اما سعی ما بر آن است که موارد مهم را ذکر کنیم و به توضیح آن بپردازیم.

حال چگونه موارد بالا می توانند موجب گرما در شهر ها شوند.

1- صنایع و کار خانجات در فعالیت های روز مره خود بدلیل سرو کار داشتن با انرژی ها و سوخت ها جهت تولیدات صنعتی روزانه علاوه بر آلودگی های زیست محیطی به افزایش دمای هوا در محیط پیرامونی ما کمک می کنند.

2-اتوموبیل ها با سوزاندن سوخت ها به حرکت در می آیند.روزانه ما شاهد عبور و مرور هزاران اوتومبیل در پیرامون خود هستیم که تمامی این اوتومبیل ها گرما تولید میکنند.گرما تولید شده توسط انها بسیار زیاد است.علاوه بر سوزاندن سوختها حرکت و اسطحکاک لاستیک ها با زمین هم  گرماساز است .اما از همیت زیادی برخوردار نیست.

3-تاکنون در کشور ما کمتر به رنگ ها توجه شده است.رنگ ها در جذب گرما و انتقال آن ها به محیط اطرافشان بسیار موثر و کار آمدند .خیلی از ما انسان ها میدانیم که رنگ های تیره تر توانایی جذب بیشتر گرما را دارند و بلعکس آن رنگ ها، هرچه به روشنی نزدیکتر باشند از توانایی آنها برای جذب گرما کاسته می شود.

4-سیستم ها و یا وسایل خنک کننده مانند کولر ها خود بسیار گرما ساز هستند.مخصوصا کولر های گازی که بیشتر در شمال و جنوب کشور مورد استفاده قرار می گیرند.این کولر ها شاید در ضاهر یک خانه را خنک می کنند اما موتور های خارجی آنها یک محوطه بزرگی را گرم می کند و گرمای بسیار زیادی را تولید می کند.

تا این جا به توضیح مختصری در رابطه با  عوامل گرم کننده هوای پیرامونیمان پرداختیم و کمی هم در رابطه با آنها توضیح دادیم.

در ادامه تمرکز بیشتری بر روی رنگ ها و تاثیر آنها بر افزایش گرمایش محلی در محیط پیرامونیمان خواهیم داشت و راه هایی را برای کاهش دما محیط های شهری بیان می کنیم

در پست بعد در رابطه با امواج ساطع شده از خورشید و رنگ ها و میزان جذب نور توسط رنگ های مختلف میپردازیم....


مطالب مرتبط:

تاثیر رنگ ها بر میکرو اقلیم شهری(بخش دوم)

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش