پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

آغاز اعتدال پاییزی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید

فردا شنبه اول مهر ماه اعتدال پاییزی آغاز می شود در این لحظه خورشید از خط استوا گذر می کند و به سمت جنوب آسمان مسیر خود را ادامه می دهد.

 اعتدال پاییزی و اعتدال بهاری دو پدیده ای است که هر سال رخ می دهد. در اعتدال بهاری یا اعتدال ربیعی (در نیمکره شمالی) در ستاره شناسی به لحظه ای گفته می شود که خورشید از دید ناظر زمینی از صفحه استوای سماوی می گذرد و حرکت خود به سمت شمال آسمان را در پیش می گیرد. اعتدال بهاری در نیمکره شمالی برابر است با اعتدال پائیزی در نیم کره جنوبی.

اعتدال پاییزی (در نیمکره شمالی) نیز به لحظه ای گفته می شود که خورشید از صفحه استوای زمین می گذرد و به سمت جنوب آسمان می رود.

اعتدال پاییزی از فردا شنبه 22سپتامبر برابر اول مهر 1391 در ساعت 14:49 دقیقه به وقت جهانی آغاز می شود. در این لحظه در خط استوا، خورشید درست در بالای سر می تابد.

زمان اعتدال، در مناطق مختلف جهان متفاوت است. به گونه ای که در شرق آمریکا اعتدال در ساعت 10:49 دقیقه، در برزیل ساعت 11:49 دقیقه، در آفریقای جنوبی در ساعت 16:49 دقیقه، در سیدنی استرالیا 00:49 دقیقه و در ایران در ساعت 18:19 رخ خواهد داد.

در لحظه اعتدال، حدود 2.5 درجه شمال شهر سائولوئیس برزیل ظهر خواهد بود یعنی خورشید دقیقا در بالای سر قرار دارد. در همین لحظه، در آلاسکا طلوع آفتاب و در ایران و عربستان غروب آفتاب را شاهد خواهیم بود.

در اعتدال پاییزی خورشید از خط استوا عبور کرده و در نیمکره شمالی فصل پاییز و در نیمکره جنوبی فصل بهار شروع می شود.


مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش