پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

آشنایی با سازمان هواشناسی جهانی

سازمان هواشناسی جهانی (WMO) یک سازمان تخصصی وابسته به سازمان ملل متحد است.

این سازمان بازوی اجرایی سازمان ملل در مورد کیفیت و وضعیت جو زمین، تعامل آن با اقیانوس‌ها،‌ آب و هوایی که ایجاد کند و توزیع منابع آب بر اثر این تعامل است.

  • وب سایت رسمی: WMO

188 کشور و قلمرو جهان در WMO عضویت دارند. این سازمان از سازمان بین‌المللی هواشناسی (IMO) نشات گرفت که در سال 1873 تاسیس شد. WMO در سال 1950 تاسیس شد و در سال 1951 به سازمان تخصصی سازمان ملل در زمینه (آب و هوا و اقلیم)اقیانوس‌شناسی کاربردی و علوم ژئوفیزیک مربوط بدل شد. مقر این سازمان در ژنو در سوئیس است.

از آنجایی که آب و هوا، اقلیم و چرخه آب مرز ملی شناخته‌شده‌ای ندارد، همکاری در مقیاس جهانی برای توسعه هواشنایی و اقیانوس‌شناسی کاربردی و نیز نفع بردن از عملکردهای ان وجود دارد. WMO چارچوبی برای چنین همکاری بین‌المللی فراهم می‌آورد.

این سازمان همکاری بین‌المللی را در زمینه آب و هوا را با ایجاد شبکه‌هایی برای مشاهدات هواشناختی، اقلیم‌شناختی، اقیانوس‌شناختی و ژئوفیزیکی را و نیز تبادل، پردازش و استاندارد کردن داده‌ها را تشویق ‌و به انتقال تکنولوژی، آموزش و پژوهش کمک می‌کند.

این سازمان همچنین به همکاری میان سازمان‌های ملی هواشناسی کشورهای عضو کمک می‌کند و کاربرد علم هواشناسی برای سرویس‌های هواشناسی عمومی، کشاورزی، هوانوردی، کشتیرانی، محیط زیست،‌ موضوعات آب و تخفیف اثرات بلایای طبیعی ترغیب می‌کند.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش