پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

کلنگ زنی انتقال آب دریای خزر به ایران مرکزی با حضور احمدی ن‍‍ژاد

مجید نامجور ظهر شنبه در حاشیه مراسم بهره برداری از پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر گرمسار در گفتگو با خبرنگاران ضمن اشاره به اینکه عملیات اجرایی طرح انتقال آب دریای خزر به ایران مرکزی به زودی با حضور رئیس جمهوری آغاز خواهد شد، افزود: این طرح به زودی با سفر رئیس جمهوری به استان مازندران و در محل احداث آب شیرین کن کلنگ زنی می شود.

وی ادامه داد: با اجرا و بهره برداری از این طرح آب مورد نیاز استانهای مختلف از جمله سمنان تامین می شود.

وزیر نیرو اجرای این طرح را در راستای ایده اتصال دو منبع آبی ایران دریای خزر در شمال و خلیج فارس در جنوب دانست و بیان داشت: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته و پایین بودن میزان شوری آب دریای خزر این طرح مقرون به صرفه و اقتصادی است.

نامجو، سد مخزنی در حال ساخت نمرود گرمسار را یکی از طرح های وزارت نیرو در استان سمنان عنوان کرد و گفت: این سد با هدف تامین آب برای شهرستان های گرمسار و آرادان و یکی از طرح های مهر ماندگار دولت در این منطقه است.

وی تصریح کرد: استراتژی وزارت نیرو تامین آب شهرها توسط لوله با اتصال به مخزن اصلی است.

وزیر نیرو با بیان اینکه نیروگاه های سمنان و شاهرود به زودی با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد، افزود: استان سمنان  بهترین موقعیت برای ایجاد نیروگاه های برق و تامین برق کشور را دارد.

بهره برداری از پروژه تصفیه خانه آب شرب شهر گرمسار به 119 تصفیه خانه وزارت نیرو با اعتبار 115 میلیارد ریال اجرا شده و سالانه قادر به تامین 16 میلیون مترمکعب آب شرب سالم است.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب


طرح باید راه حل داشته باشد . که قابل اجرایی باشد . و گر نه هزاران طرح هست که اجراء نمی شود چون راه ساده و ارزان برای اجرایی شدن ندارد . و طرحی که راه حل ندارد خیال پردازی است . و طرح ایران رود یعنی کندن کانال و ایجاد رود از دریای خزر به خلیج فارس : که از زمان داریوش مطرح بوده . و هرچند مدتی کسانی حرف اجرای آن را می زدند فابل اجرا نیست !؟ چون هم هزینه زیادی دارد و هم خسارت زیادی دارد و هم اجرای آن مدت زمان زیادی طول می کشد . و هم مهمتر از همه : --- سطح آب دریای خزر 28 متر پائین تر از سطح آب خلیج فارس است و این یعنی فاجعه غرق دریای خزر و استانهای شمالی کشور ایران و همسایگان شمالی کشور !؟ --- قدیمی ها سطح آب را حساب نمی کردند . آقایان جدید طراح پروژه کانال آب هم سطح آب دو دریا را نمی اندیشند . طرح می دهید مانند من طرح را درست و کامل و اجرایی درست کنید .
برای انجام و اتمام طرح ماندگار من هر هزینه ای بپردازیم می ارزد . کار بزرگ و نیکو کردن هزینه دارد . اگر هزینه اضافه باشد باز هم می ارزد . یک بار کار بزرگ و اساسی انجام می شود و یک عمر همه نسل ایرانی بی آبی نمی بیند . کدام کار از این طرح ارزانتر است و ساده و براحتی اجرایی می شود . که در دنیا سابقه ندارد . کار بزرگ را مردان بزرگ انجام می دهند . در تاریخ بنگرید . و این طرح آب شیرین ایران را هم تامین می کند بر ای همه دوران !؟ واین طرح جزئیات و فرعیات زیادی دارد . موفق باشید




کد امنیتی رفرش