پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

ایجاد سامانه تشخیص مناطق دارای مس/ تسهیل اکتشاف مواد معدنی

پژوهشگران یکی از شرکتهای دانش بنیان موفق به طراحی و پیاده سازی سامانه ای جهت تفکیک و تشخیص مناطق حاوی کانسار مس شدند.

تورج نیرومند - مدیر اجرایی شرکت "توسعه علوم ژئوماتیک ره پویان"  گفت: اکتشاف ذخایر مس دارای پیچیدگی های بسیاری است که در این راستا اقدام به طراحی سامانه ای برای تشخیص مناطق دارای کانسار مس کردند.
 
وی با اشاره به جزئیات این سامانه، خاطر نشان کرد: این سامانه قادر به تفکیک و تشخیص زونهای حاوی کانسار مس است.

تصویر سامانه تفکیک کانسار مس

 
نیرومند ادامه داد: این سامانه علاوه بر پاسخگویی به نیاز داخلی کشور، زمینه صدور خدمات فنی و مهندسی پیشرفته در زمینه اکتشاف مواد معدنی به ویژه "مس" به سایر کشورها را فراهم می کند.
 
این محقق با اشاره به کاربردهای این سامانه، خاطر نشان کرد: با استفاده از این سامانه تفکیک واحدهای واحد مس با سرعت و دقت بسیار بالا امکانپذیر می شود.
 
وی از کاربردی شدن این سامانه در برخی از استانهای کشور خبر داد و یادآور شد: این سامانه در استانهای کرمان، یزد، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و خراسان جنوبی به صورت عملیاتی و با دقت و صحت بسیار بالا کاربردی شده است.
به گفته نیرومند این سامانه بر اساس روش اختراع شده توسط ماهیار سلطانی و سهیل ایوزخانی با نام SEM(Soltani & Eyvazkhani Method) طراحی و اجرا شده است.

وی خاطر نشان کرد: این سامانه با همکاری ماهیار سلطانی، سهیل ایوزخانی، تورج نیرومند، شهاب خوشابی و مریم فراهانی طراحی و پیاده سازی شده است.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش