آخرین ارسال های انجمن
عنوان | پاسخ | بازدید | توسط |
![]() |
0 | 985 | mohammad |
![]() |
1 | 2558 | rotary |
![]() |
0 | 955 | iranianservice |
![]() |
0 | 920 | iranianservice |
![]() |
0 | 8008 | mohammad |
![]() |
1 | 1944 | monakian |
![]() |
2 | 2694 | monakian |
![]() |
1 | 2467 | nirvana |
![]() |
0 | 1549 | mohammad |
![]() |
0 | 1940 | rezadehghan |
ترافیک شهری
نیاز به حمل و نقل ، به تاریخ تمدن بر می گردد . اولین یا ابتدایی ترین
تسهیلات حمل و نقل ، گذرگاههایی بودند که از طریق باز کردن مسیر ، در جنگل
ها ساخته شدند . و نیزبرای عبور حیوانات اهلی راه ها عریض تر و بهتر
گردیدند . با اختراع چرخ و استفاده ازآن راه سازی پیشرفت کرد . اکثر راه
های اولیه به واسطه رومیها ساخته شد . تا قرن هفده و هجده روشهای راه سازی
رومیان دربسیاری ازکشورها و به ویژه اروپا ، مورد استفاده قرار گرفت.اولین اصول راه سازی مدرن بوسیله توسعه یافت
. این افراد روشهای سنتی راه را بهبود بخشیدند
در سال 1885م با اختراع موتور درون سوز بنزینی به وسیله Dimler و Benz ، چهره کلی حمل و نقل دگرگون گردید . در سالهای 1930 تا 1940 ، طرح هندسی و سازه ای راه اهمیت ویژه ای یافت و تحقیقات زیادی در این زمینه صورت گرفت و مهندسی راه به عنوان یکی از مواد درسی در دانشگاهها مطرح گردید .با رشد سریع شهرها و ترافیک در جاده ها و همچنین افزایش سرعت ، مسئله تراکم و تصادفات مطرح گردید . بدین ترتیب مسائل ترافیک و جاده ها ، با همه پیچیدگی های آن مورد توجه واقع شدند . این مسائل شامل ارتباط داخلی طبیعت شهر و قوانین فیزیکی زمان ، فاصله و حرکت می گردیدند . بنا براین موضوع جدید مهندسی ترافیک به وجود آمد ، که بر مطالعه و اصلاح عملکرد ترافیک در شبکه جاده ها ، تقاطع ها و پایانه ها تاکید دارد .
برچسب زده شده با : ترافیک شهری ,