پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

تهران برترین شهر جهان شد

این جایزه به دلیل تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و بهره گیری از روش های مناسب نظیر سامانه BRT ، دوچرخه های عمومی و ... به تهران تعلق گرفته است .
در دهمین اجلاس متروپلیس (اتحادیه کلانشهرها و پایتخت های جهان) ، پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان شهر برتر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان مورد تقدیر قرار گرفت .

 جایزه یکی از 10 شهر برتر جهان در زمینه ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در دهمین اجلاس متروپلیس در کشور برزیل به شهرداری تهران اعطا شد .

این جایزه به دلیل تلاش برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان به ویژه در زمینه توسعه حمل و نقل عمومی و بهره گیری از روش های مناسب نظیر سامانه BRT ، دوچرخه های عمومی و ... به تهران تعلق گرفته است .

براساس این گزارش به نقل از تهران سما، امروز و در چهارمین جشنواره نوآوری و پژوهش در حوزه مدیریت شهری و با حضور دکتر محمد باقر قالیباف و جمع زیادی از استادان دانشگاه از این جایزه جهانی و تقدیر بین المللی رونمایی شد.

شایان ذکر است برای دریافت این جایزه جهانی بین 162 کلان شهر دنیا رقابت بوده و داوران این جایزه هم شهرداران کلان شهرهای جهان هستند .

این جایزه که معتبرترین جایزه بین المللی در زمینه مدیریت شهری در دنیاست هر سه سال یکبار به کلان شهرها اعطا می شود و در این دوره از سال 2009 تا 2011 بوده و ملاک ارزیابی سال 2010 بوده است .

به غیر از شهر تهران شهرهایی نظیر ملبورن ، مونترال ، سئول ، تایپه ، مکزیکوسیتی و ریودوژآنیرو نیز از سوی متروپلیس مورد تقدیر قرار گرفته اند.

این گزارش می افزاید ، با اعطای این جایزه پایتخت جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از مهمترین کلان شهرها از حیث مدیریت شهری شناخته می شود .

پیش از این و در سال 2008 نیز شهردار تهران که ریاست مجمع شهرداران آسیایی را بر عهده دارد ؛ موفق شد در بین 820 شهردار جهان در جمع 8 شهردار برتر قرار گیرد.

همچنین سال گذشته هم جایزه اجلاس حمل و نقل پایدار در واشنگتن که با مشارکت سازمان ملل متحد و تشکل های تخصصی حوزه حمل و نقل برگزار شده بود به شهردار تهران تعلق گرفت و شهرداری تهران در زمره 5 شهر برتر جهان در این حوزه معرفی شد .

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش