پاپ_آپ

آخرین مطالب

آخرین ارسال های انجمن

کارشناس ارشد آمریکایی: تاثیر تحریم بانک مرکزی ایران بسیار اندک است

یک کارشناس اقتصادی آمریکایی با بیان اینکه بر ایران تاکنون تحریم‌های بزرگی اعمال شده ولی موثر نبوده است، تاکید کرد که تحریم کردن بانک مرکزی ایران نیز بسیار محدود خواهد بود.

خبرگزاری فارس: کارشناس ارشد آمریکایی: تاثیر تحریم بانک مرکزی ایران بسیار اندک است

به گزارش فارس، «برد بورلاند» رئیس بخش تحقیقات و اقتصاددان ارشد شرکت سرمایه‌گذاری «جدوی» که مقر آن در ریاض است، اذعان کرد که تلاش آمریکا برای تحریم بانک مرکزی ایران به بهانه آنچه دخالت ایران در طرح ترور سفیر سعودی در آمریکا، خوانده می‌شود، بسیار محدود است.

برد بولارد فارغ التحصیل دانشگاه یوتای آمریکا و عضو تیم مذاکره‌کننده آمریکا برای ورود ریاض به سازمان تجارت جهانی بوده است. وی به مدت 18 سال نیز در حوزه‌های اقتصادی و دیپلماتیک در وزارت خارجه آمریکا فعالیت کرده است.

به گزارش روزنامه الاقتصادیه عربستان سعودی، بورلاند با تاکید بر اینکه تاثیرات چنین تحریم‌هایی بر بانک مرکزی ایران بسیار اندک است، افزود: زیرا این تحریم‌ها شامل حواله‌های درآمدهای نفتی ایران نمی‌شود.

بورلاند به الاقتصادیه گفت: ایران به طور کامل به اقتصاد جهانی مرتبط نیست به همین دلیل اثرات آن [تحریم‌ها] بر اقتصاد ایران بسیار اندک خواهد بود هر چند آمریکا و اروپا تلاش می‌کنند تحریم‌های تجاری مالی بیشتری علیه ایران وضع کنند.

در روزهای گذشته مقامات آمریکایی به بهانه آنچه دخالت دو ایرانی در طرح ادعایی ترور سفیر عربستان در واشنگتن می‌نامند، مدعی شدند که ایران باید به این دلیل تحت فشار و تحریم بیشتر قرار بگیرد.

این کارشناس ارشد اقتصادی افزود: تحریم‌های تجاری اقتصادی بزرگی بر ایران اعمال شده است و شرکت‌های بزرگی از تعامل با اقتصاد ایران خودداری کرده‌اند ولی هیچ یک از این تحریم‌ها مفید واقع نشده است.

مطالب مرتبط

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش